Vanliga frågor

Vanliga frågor

Beställning

Hur beställer jag?

- Välj en sko du önskar
- Välj storlek
- Klicka på knappen "Lägg i varukorg". Sidan kommer automatiskt att uppdateras och varan ligger nu hamnat i din varukorg längst upp till höger på sidan.
- Klicka på "varukorgen". Välj "fortsätt till kassan"
- I kassan kan du kontrollera och eventuellt korrigera innehållet innan du slutför köpet. Vill du handla mer kan du lämna kassan och leta reda på fler skor.
- När du är nöjd med innehållet i varukorgen väljer att antingen logga in på ditt konto (om du inte redan har gjort det), registrera ett nytt konto eller gå vidare utan att logga in/registrera dig.
- Fyll i dina uppgifter i de olika stegen och klicka på "Skicka beställning" när du är klar.

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Detta kan ha olika anledningar. Antingen har du inte avslutat din beställning på ett korrekt sätt, betalningen gick inte igenom, någonting gick snett i beställningen, det tog alldeles för lång tid från att varan las i shoppingbagen till avslut eller så har du skrivit fel e-postadress. Vänligen kontakta vår kundtjänst via mail på info@skohus.se så hjälper vi dig.

Storlek

Vilken storlek ska jag välja? Storlekar kan skilja sig något mellan olika skomärken och modeller och vi rekommenderar därför att du klickar dig vidare till vår storleksguide.

Produkter

Skon eller storleken jag vill ha är slut. Kommer den in i lager igen? Kontakta vår kundservice på info@skohus.se så hjälper vi dig..

Kan ni specialbeställa en modell/färg/märke åt mig?

Tyvärr har vi inte möjligheten att göra specifika beställningar för enskilda fall. Vi hoppas att du kan hitta en annan sko du blir nöjd med.

Jag kan inte hitta en produkt jag sett att du haft tidigare. Vad gör jag?

Du kan ta hjälp av filtreringen och/eller sökrutan för att få bättre resultat i ditt letande. Om du trots allt inte hittar skon du letar efter är den antagligen slut. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Hur väl stämmer bilderna överens med verkligheten?

Vi strävar efter att ha så verklighetstrogna bilder som möjligt. Men det kan skilja sig en aning i fotografier och du kan utgå från att bilderna stämmer överens med verkligheten.

Har ni samma utbud på hemsidan som i butikerna?

Våra butiker har lite olika sortiment. Om du vill vara säker på att en produkt finns i din närmaste butik föreslår vi att du kontaktar butiken.