Byten och returer

RETURER OCH REKLAMATIONER

Du har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp

Viktigt spara alltid kvitto och retursedel för eventuella returer och reklamationer. Meddela alltid till info@skohus.se att du vill ångar ditt köp.

Varan skall skickas i sin originalförpackning om du fått med sådan vid köpet, t.ex. skokartong eller skopåse. Varan ska skickas i retur 14 dagar räknat från att du meddelat oss att du vill utöva din ångerrätt. Använd bifogad retursedel. Fraktkostnaden på 39:- dras av på beloppet som betalas tillbaka.

Vi betalar tillbaka beloppet så snart som möjligt. Vi förbehåller oss dock rätten att vänta med återbetalningen tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Klarna sköter återbetalning via faktura, kort och direktbetalning. Självklart kan du också returnera varan i någon av våra butiker

Har du däremot köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte byta den via vår e-handelsbutik.

Vid en beställning i vår nätbutik ingås avtal om köp först när du mottagit orderbekräftelse från oss per e-post. Vi uppmanar dig att spara orderbekräftelsen för eventuella kontakter med oss.

Vi reserverar oss för eventuella fel i vårt lagersaldo.

Returnera i butik

Har du handlat online tar du bara med dig Följesedeln och kvittot tillsammans med den vara du vill returnera till butiken. Har du valt att handla på faktura så måste du fortfarande betala fakturan till Klarna.

Vi följer Konsumentköplagens och Allmänna Reklamationsnämndens regler och råd gällande reklamationer, öppet köp och bytesrätt.

Kontakta alltid oss på info@skohus.se innan ni skickar returer eller när ni vill reklamera en vara. Reklamationer som inte godkänns av oss kan ni få tillbakaskickade mot fraktkostnad.

Reklamation

Det enklaste sättet att reklamera varan är i någon av våra butiker. Glöm inte att ta med följesedeln som bifogades varorna. Detta är mycket viktigt för att bevisa att du köpt varan hos oss. Se därför till att alltid spara följesedeln.

Om du vill skicka tillbaka din vara som ska reklameras per post så kan du göra detta gratis med hjälp av returfraktsedeln som du fick med leveransen. Ange returorsak. Kundtjänst ska kontaktas innan varan skickas iväg på info@skohus.se. Lämna returpaketet till ditt närmaste postombud. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella fraktavgifter i samband med att köpet återbetalas.

Eventuella transportskador bör noteras i samband med utlämningen.